Несправності електродвигунів: класифікація, діагностика і визначення проблеми, методи усунення та поради фахівців

Перевірка щіток

Пластини колектора, по суті, є контактним з’єднанням безперервної частини обмотки якоря. Через це підключення до щіток підводиться електричний струм. Поки силовий агрегат знаходиться в справному стані, в цьому вузлі формується перехідний електричний опір. На щастя воно не здатне надавати якогось значного впливу на роботу механізму.

Як визначити несправність електродвигуна? У тих силових агрегатів, які піддаються сильним навантаженням у період експлуатації, зазвичай забруднюються пластини колектора. Крім того, в пазах може накопичуватися графітовий пил, що негативно позначається на ізоляційних властивостей.

Самі щітки притискаються до пластин під дією пружин. Під час роботи електродвигуна графіт поступово стирається, довжина стрижня щіток скорочується, а зусилля, що створюється пружиною, зменшується. В результаті контактний тиск слабшає, що призводить до збільшення перехідного електричного опору. З-за цього колектор починає іскрити.

Цікаве:  Морозильна камера Індезіт: огляд, характеристики, моделі та відгуки

Зрештою, це призводить до підвищеного зносу щіток, включаючи мідні пластини колектора. В свою чергу все в підсумку закінчується поломкою двигуна. З цієї причини важливо регулярно перевіряти щітковий вузол, ретельно оглядаючи чистоту поверхонь. У ході пошуку причин несправності електродвигуна також не слід забувати про вироблення самих графітових щіток, включаючи умови роботи пружин.

Виявлені забруднення слід прибирати шматком м’якої ганчірки, попередньо змоченою в розчині технічного спирту. Проміжки між пластин необхідно очищати за допомогою воронила з твердої не смолистої породи деревини. За самим щіток можна пройтися дрібнозернистим наждачним папером.

При виявленні на пластинах колектора вибоїн або вигорілих ділянок, сам вузол подергается механічній обробці, включаючи полірування, поки не будуть усунені всі нерівності.