Оцінка обертання ротора
Виявлення несправностей електродвигуна змінного струму включає різні маніпуляції з ротором. Часто можливість оцінити ступінь обертання цього рухомого елемента ускладнюється через підключеного приводу. Приміром, у силового агрегату пилососа його можна без проблем розкрутити руками. А для того щоб провернути робочий вал перфоратора, необхідно прикласти деякі зусилля. Але а якщо вал з’єднаний з черв’ячним редуктором, то в цьому випадку із-за особливостей даного механізму провернути його й зовсім не вийде.
Саме з цієї причини перевірка обертання ротора здійснюється тільки при вимкненому приводі. Але що може ускладнювати його обертання? На це є кілька причин:
- Контактні майданчики ковзання зносилися.
- У підшипниках відсутнє мастило або ж був використаний неправильний склад. Іншими словами, звичайний солідол, яким прийнято заповнювати шарикопідшипники, при сильною негативною температурі густіє. Це може служити причиною поганого запуску електричного механізму.
- Наявність між статором і ротором бруду або сторонніх предметів.
Як правило, причину несправності електродвигуна щодо підшипника визначити неважко. Розбита деталь починає видавати шум, що додатково супроводжується люфтом. Для виявлення цього достатньо похитати ротор у вертикальній або горизонтальній площині. Також можна спробувати всовуються і витягувати ротор вздовж його осі. При цьому варто врахувати, що незначний люфт для більшості моделей силового агрегату є нормою.