Несправності електродвигунів: класифікація, діагностика і визначення проблеми, методи усунення та поради фахівців

Електродвигуни, що працюють на постійному струмі

Ці механізми мають досить широким спектром використання:

  • вентилятори комп’ютерних пристроїв;
  • стартери транспортних засобів;
  • потужні дизельні станції;
  • зернозбиральні комбайни і т. п.

Магнітне поле статора даних механізмів створюється двома електромагнітами, які зібрані на спеціальних сердечниках (магнітопроводах). Навколо них розташовуються котушки з обмотками.

Магнітне поле рухомого елемента формується струмом, який проходить через щітки колекторного вузла вздовж обмотки, покладеної в пазах якоря. Тему несправності ротора електродвигуна ми обов’язково порушимо, але трохи пізніше.

Електродвигуни змінного струму

Ці механізми можуть бути як асинхронними, так і синхронними. Можна виявити деяку подібність між асинхронними моделями і двигунами, що працюють на постійному струмі. Тим не менш, існують конструктивні відмінності. Ротор асинхронних силових електричних установок виконаний у вигляді короткозамкненої обмотки (пряма подача струму на неї від електроустановки відсутній). В народі така конструкція одержала досить звучне найменування – «біляче колесо». Крім цього, у таких двигунах інший принцип розташування витків статора.

Цікаве:  Циркулярний насос для системи опалення: рейтинг кращих, технічні характеристики та особливості експлуатації

У синхронних силових агрегатів обмотки котушок на статорі розташовуються під однаковим кутом зсуву між собою. Завдяки цьому формуються силові лінії електромагнітного поля, що обертається з певною швидкістю.

Всередині цього поля розташовується електромагніт ротора. Під впливом прикладеного магнітного поля, він теж починає рухатися у відповідності з частотою, синхронної швидкості обертання прикладеної сили.