Електродвигуни, що працюють на постійному струмі
Ці механізми мають досить широким спектром використання:
- вентилятори комп’ютерних пристроїв;
- стартери транспортних засобів;
- потужні дизельні станції;
- зернозбиральні комбайни і т. п.
Магнітне поле статора даних механізмів створюється двома електромагнітами, які зібрані на спеціальних сердечниках (магнітопроводах). Навколо них розташовуються котушки з обмотками.
Магнітне поле рухомого елемента формується струмом, який проходить через щітки колекторного вузла вздовж обмотки, покладеної в пазах якоря. Тему несправності ротора електродвигуна ми обов’язково порушимо, але трохи пізніше.
Електродвигуни змінного струму
Ці механізми можуть бути як асинхронними, так і синхронними. Можна виявити деяку подібність між асинхронними моделями і двигунами, що працюють на постійному струмі. Тим не менш, існують конструктивні відмінності. Ротор асинхронних силових електричних установок виконаний у вигляді короткозамкненої обмотки (пряма подача струму на неї від електроустановки відсутній). В народі така конструкція одержала досить звучне найменування – «біляче колесо». Крім цього, у таких двигунах інший принцип розташування витків статора.
У синхронних силових агрегатів обмотки котушок на статорі розташовуються під однаковим кутом зсуву між собою. Завдяки цьому формуються силові лінії електромагнітного поля, що обертається з певною швидкістю.
Всередині цього поля розташовується електромагніт ротора. Під впливом прикладеного магнітного поля, він теж починає рухатися у відповідності з частотою, синхронної швидкості обертання прикладеної сили.