Поперечний профіль дороги. Основні елементи автомобільної дороги

Кювет

Кювет виконує функції дренажної канави, по якій відводиться від насипу зайва вода. Пристрій дороги передбачає розміщення в кюветі дренажних труб і каналів, основним завданням яких є зберегти насипну частину дороги від розмивання. Особливо це актуально в період весняних дощів укупі з масовим таненням снігу.

Поперечний профіль

Поперечний профіль дороги – це перпендикулярне до поздовжньої осі дороги переріз полотна і його підкладки. Як часто він застосовується? Будівництво автомобільних доріг широко використовує саме поперечний профіль для проектування і супроводу робіт з влаштування подушки і самого полотна проїжджої частини.

Поперечний профіль насипу

Типовий поперечний профіль дороги відображає дорожнє полотно з розділювальними смугами і дорожньої кромкою, узбіччями, укосами та дренажами. Все це є необхідною умовою експлуатування траси.

Існують різні типи поперечних профілів автомобільних доріг. Наприклад, це профілі на насипах. Даний тип доріг зустрічається дуже часто, практично в будь-якій місцевості, в будь-якому кліматичному регіоні.

При будівництві траси важливо зробити обтічний профіль. Висота насипу може варіюватися від 1 до 20 метрів. Характерною відмінністю даної дороги є обтічна форма поперченного профілю, що дозволяє стікати дощової води і талого снігу. Кювет влаштовується шляхом виїмки грунту вздовж земляний відсипання дороги. Якщо дозволяють природні умови, то насип дороги робиться з грунту, взятого уздовж полотна, якщо ні, то його привозять із спеціальних кар’єрів.

Цікаве:  Що краще - цегла або газобетон: порівняння, характеристики, відгуки

Буває так, що дорога з твердим покриттям не обтічна. В даному випадку вона абсолютно плоска, а вода видаляється з її поверхні за іншими технологіями.

Будівництво автомобільних доріг відбувається не тільки на відносно рівній грунті, але і у важкодоступних гірських районах. У цьому випадку обтічні необтекаемые профілі будуються на косогорах. Монтаж такої дороги можливий тільки при певному куті косогору. Якщо він більше допустимого, то дорога переноситься або гора підганяється під необхідні умови вибухотехніками або прохідниками.

Але і на такій гірській дорозі, з косогорами, присутні всі елементи поперечного профілю дороги, узбіччя, кювет і резерви, з яких діставався грунт для насипу.