Автомобільна дорога — це дуже складна споруда, для конструювання якого враховується величезна кількість різних аспектів. Це і навантаження на полотно, і інтенсивність автомобільного трафіку, і багато іншого.
Експлуатаційні можливості траси
У зв’язку з цим для повноцінного розрахунку поперечного профілю дороги в першу чергу визначається характеристика транспортного потоку та інтенсивність експлуатації на даній трасі.
В основному розглядаються такі параметри, як:
- Інтенсивність використання траси. Дане поняття включає в себе оцінку кількості одиниць транспорту, які пройшли по заданій ділянці у відведений для вимірювань час. При розрахунках береться середня інтенсивність, а також планована і фактична.
- До пропускної спроможності траси відноситься поняття, що враховує кількість транспортних засобів, що проходять через поперечний профіль дороги в певний час.
- Швидкістю транспортного потоку називається середня швидкість всіх автомобілів, що рухаються по досліджуваному ділянці траси.
- Щільністю руху називається середня кількість автотранспортних засобів, що одночасно знаходяться на досліджуваному відрізку траси.
- Кількість вантажів, що перевозяться через досліджуваний ділянку дороги, називається грузонапряженностью.
Також існують такі поняття, як шорсткість і рівність. Вони визначають якість дорожнього полотна на досліджуваному поперечному профілі дороги. Всі ці дані необхідні при роботі над трасою як у межах її ремонту, так і на етапі проектування.