Альтернативна різновид споруди
Будівництво забирає багато коштів і часу. Бажання зекономити призводить до неординарних рішень. Одне з таких — погріб з бетонних кілець.
Ці кільця використовуються для монтажу каналізаційних колодязів та облаштування вигрібних ям.
Для будівництва беруться вироби, зовнішній діаметр яких — 2,2 м. При цьому вийде внутрішній діаметр погребу з бетонних кілець — 2м. Цього простору достатньо, щоб розмістити всередині стелаж з полицями.
Часто всередині залишають долівку. Це можна робити, якщо погріб буде знаходитися на узвишші, і грунтові води будуть проходити нижче рівня підлоги.
Дані кільця хороші тим, що, залежно від глибини котловану, можна підібрати різної величини. Максимальна висота одного виробу становить 1790 мм, а мінімальна — 590. Максимальний внутрішній діаметр — 2,5 м.
Такі розміри надають велику вагу кілець. Наприклад, при діаметрі 2 м і висоті 1790 мм виріб буде важити 2200 кг. Природно, що опустити вручну таку масу не представляється можливим. Тому для монтажу доведеться задіяти автокран.
Такий варіант будівництва хороший ще тим, що всі елементи (підлога, дах, стіни) — стандартні. Не потрібно нічого вигадувати. Першим ділом в котлован укладається дно. Діаметром воно більш 2м. Льох з бетонних кілець вийде міцнішим, якщо торці деталей для стін будуть замкового типу. Це дозволить звести до мінімуму осьове відхилення одного кільця від іншого, а також проникнення вологи через місця з’єднань.
Зверху на стіни укладається кришка. Вона зроблена на зразок дна, але має отвір для люка.
Після того, як льох з бетонних кілець побудований, він зовні покривається гідроізоляційним шаром мастики. Всередині встановлюється сходи.
Оскільки бетонне перекриття льоху знаходиться нижче рівня землі як мінімум на один метр, то встановлюється вхід в вигляді кільця меншого діаметру, яка буде виконувати завдання перехідного тамбура.
Після закінчення монтажу периметр засипається землею і утрамбовується.