Підключення активного сабвуфера до магнітоли: характеристики роботи, налаштування

У статті ми розповімо про підключення активного сабвуфера до магнітоли автомобіля. Деяких власників не дуже влаштовує те, як звучить штатна акустика. Тому вони приходять до висновку, що потрібно ставити пасивний або активний сабвуфер. Самостійно встановити його можна в будь-який автомобіль, але знадобиться знати трохи теорії, а також запастися інструментами і матеріалами.

Також рекомендується вивчити схему підключення, її краще всього роздрукувати і тримати при собі. Погодьтеся, друкований варіант такої «шпаргалки» набагато зручніше при проведенні ремонту і монтажу. Насамперед давайте розберемося з тим, що таке активний та пасивний сабвуфери. Розглянемо всі їх недоліки та переваги, ключові особливості.

Пасивний сабвуфер

Спочатку поговоримо про те, що таке пасивний сабвуфер. Підключення до автомагнітоли «Піонер» не викличе складнощів, якщо є всі необхідні інструменти та матеріали. Пасивний сабвуфер – це конструкція, яка складається з однієї або декількох низькочастотних динаміків. Вони укладені в одному корпусі, виготовленому з фанери або ДСП. Іноді, звичайно, зустрічаються короби з натуральної деревини.

Для того щоб сабвуфер відтворив які-небудь звуки, потрібно підключити його до підсилювача звукової частоти через фільтр НЧ. Це такий пристрій, який здатний відфільтрувати певний спектр частот. Тепер можна зробити висновок – такий сабвуфер не зможе працювати самостійно. Безпосередньо до магнітоли підключити його можна, але він не видасть і звуку, необхідно посилення і фільтрація частот.

Активний сабвуфер

А тепер давайте поговоримо про те, що таке активний сабвуфер. Це єдиний акустичний блок, в одному коробі знаходиться не тільки динамік, але і підсилювач, фільтр низьких частот, а іноді навіть перетворювач напруги. Підключення такого обладнання виконується набагато простіше, ніж у випадку з пасивним. Деякі меломани стверджують, що якість звуку в таких пристроїв краще, ніж у пасивних. Але варто слухати таких фахівців – вирішувати вам.

Насправді якість звуку залежить від того, наскільки правильно проведені налаштування всієї апаратури. Навіть найдешевша і стара техніка може звучати краще будь-якої сучасної, якщо її правильно налаштувати. Але найголовніше те, що підключення активного сабвуфера до магнітоли Pioneer або будь-який інший виконується дуже просто і не потрібно бути автоелектриком.

Відмінності між сабвуферами

Для того щоб визначитися, яка конструкція краще, потрібно розглянути всі моменти, на які слід звертати увагу:

  1. У активних сабов вартість вище, ніж у пасивних. Обумовлено це тим, що в них також є підсилювач, фільтр низьких частот. У пасивному від динаміка йде провід до роз’єму і на цьому все.
  2. Пасивний саб складніше монтувати, так як потрібно встановлювати додаткові компоненти. А для них потрібно знайти ще місце, а це часом зробити дуже проблематично.
  3. Якість відтворення музики. Одні стверджують, що активні системи працюють краще, але, як ми раніше говорили, все залежить від налаштування.
  4. Простота монтажу та налаштування – це перевага активної системи.

До речі, можна адже в активному сабвуфері замінити плату підсилювача і поставити більш якісний фільтр. І він зможе працювати набагато краще і красивіше, ніж раніше. Щоб збільшити потужність, можна навіть встановити більш продуктивні транзистори (якщо вони використовуються у вихідних каскадах).

Недоліки і переваги обох систем

Позитивні сторони пасивних пристроїв:

  1. Дуже низька вартість із-за того, що в конструкції є тільки НЧ-головка і безпосередньо корпус. Але справедливості заради варто відзначити, що іноді короб має досить високу вартість.
  2. З допомогою пасивної системи ви можете зібрати акустику, яка буде відповідати всім вашим вимогам. Це своєрідний конструктор для меломанів.
  3. Можуть використовуватися такі типи коробів – фазоінвертори, бандпассы, стандартні. Відразу можна виділити недолік активних сабов – використання коробів різних типів утруднене, так як в ньому ще доводиться шукати місце під установку декількох плат.
Цікаве:  Як зробити світло на мотоблоці: варіанти, інструменти, інструкції

Основна перевага активного саба полягає в тому, що для його підключення не потрібно купувати ФНЧ і підсилювач. Але звідси випливає і самий головний недолік – потужність готового пристрою вкрай низька. Причина в тому, що місця для монтажу всіх пристроїв недостатньо.

Що знадобиться для монтажу

При підключення сабвуфера до магнітоли з підсилювачем або без нього потрібно обзавестися таким набором матеріалів та інструментів:

  1. Проводи силові і звукові з «тюльпанами».
  2. Запобіжник.
  3. Кусачки і плоскогубці.
  4. Ізоляційна стрічка.
  5. Конденсатор.
  6. Стяжки.
  7. Ніж, комплект ключів.

Вибір місця для установки

Досить часто при установці короби сабвуфера автовласники стикаються з проблемою – немає місця. Причому це не залежить від того, яка модель машини. Ще складніше, коли в багажнику розміщений комплект газобалонного обладнання – місця стає ще менше.

Але власникам позашляховиків, хетчбеків, універсалів, звичайно, в цьому питанні пощастило більше – у них простору вистачає. Рекомендується ставити саб саме в багажнику, в цьому випадку якість звучання за рахунок великого обсягу буде дуже хорошим.

Покрокове керівництво: монтаж підключення пасивного саба

А тепер давайте розглянемо, як здійснюється підключення сабвуфера до лінійного виходу магнітоли:

  1. Шукайте технологічні отвори для прокладки проводів. Потрібно зазначити, що вони є далеко не на всіх автомобілях, тому доведеться звернутися до керівництва з експлуатації.
  2. Зробіть проводку під капотом автомобіля. Намагайтеся уникати защемлень і зламів. Вся обшивка, яка буде знята в процесі проведення робіт, встановлюється по завершенні.
  3. Прокладаєте дроти до багажного відділення.
  4. Дотримуйтесь полярності при підключенні проводів живлення до підсилювача.
  5. З’єднуєте підсилювач з магнітолою. Знадобляться дроти з наконечниками «тюльпан». Також доведеться прокладати дріт для управління роботою підсилювача.
  6. Встановлюєте «тюльпани» у роз’єми за кольором.
  7. Тепер можна з’єднати підсилювач і саб. Складнощів тут немає ніяких, досить вставити штекер у відповідний роз’єм.

Використання конденсатора рекомендується, але це не обов’язково. Він потрібен тільки в тому випадку, якщо сумарна потужність акустики більше 0,4 кВт. Ставити його можна як в багажному відділенні, так і в моторному відсіку.

А без підсилювача?

Деякі можуть задатися питанням, а чи можна зробити підключення сабвуфера до магнітоли без підсилювача? Можна, але толку від цього не буде. Звук почне спотворюватися, так як буде відтворюватися вся смуга частот, а не вузький діапазон.

Крім того, може вийти з ладу підсилювач магнітофона, так як у головки дуже низький опір – 1-2 Ом. Для порівняння: у звичайного динаміка воно 4 або 8 Ом. Отже, для вихідний мікросхеми це буде рівносильно короткого замикання.

Як підключити активний саб?

Набагато простіше виявляється зробити підключення активного сабвуфера до магнітоли:

  1. Знадобляться звукові і силові дроти. Плюсовій потрібно з’єднати з відповідною клемою АКБ. Переріз у дроти повинно бути великим.
  2. Встановіть запобіжник для захисту. Його краще всього розміщувати в підкапотному просторі.
  3. Мінусовій висновок саба потрібно надійно з’єднати з кузовом.
  4. Якщо на магнітолі роз’єми окремі, то завдання спрощується. Підключення активного сабвуфера до магнітоли зводиться до того, щоб прокласти екранований кабель. Він вставляється в вихід на магнітолі SubOut і вхід на сабе LineIn.

На цьому роботи закінчені, можна насолоджуватися якістю звучання.