Всесвітній відомий японський концерн «Ямаха» (Yamaha), що відрізняється якістю і високою надійністю своєї продукції, виробляє дуже широкий асортимент товарів. Серед найбільш відомих — підвісні човнові мотори «Ямаха Ендуро», які знаходять своїх шанувальників як у досвідчених човнярів, так і в середовищі початківців судновласників.
Призначення
У перекладі з японської мови «Ендуро» (Enduro) означає – «витривалий». Це якість найбільш точно і влучно визначає характеристики розглянутого сімейства підвісних човнових двигунів. Вони реально здатні виручити в складних умовах, універсальні, їх можна встановлювати на різні малогабаритні плавальні засоби.
Серії двотактних моторів «Ямаха Ендуро» призначені для важких і нестандартних умов експлуатації (наприклад, в солоній воді або при різких перепадах температури).
Ці двигуни концерн випускає в різному діапазоні потужностей, а саме: в 25 кінських сил, 30, 40 і 50. Їх цілком вистачає для роботи на різних водних просторах.
Серія «Ендуро» випускається майже двадцять років, і за цей час вони чудово довели основне своє призначення — працювати в складних і важких умовах різноманітних водойм.
Відмітні особливості
Підвісні човнові мотори «Ямаха Ендуро» відрізняє надійний стартер. Практика показує, що старт у них завжди швидкий і простий. Осічки надзвичайно рідкісні.
Моделі серії зупиняються швидко і безпечно. Так, у системі управління двигунів «Ямаха Ендуро» є своєрідна система керування судном. На зап’ясті рульового надівається спеціальний шнур, який підключений до системи управління мотором. У разі якщо румпель починає опускатися, то мотор переходить в режим гальма. Це призначено для того, щоб привнести в управління судном (човном) елемент безпеки (якщо раптом рульової випадає за борт або засне за управлінням).
«Ендуро» володіють зручною і якісною системою подачі палива. У них один карбюратор, який здатний ефективно розподіляти робочу паливну суміш.
Оригінально влаштований в двигуні і відбір відходів, які утворюються в масляній системі. В моторі «Ендуро» є спеціальна пробка, магнітна. Розташована в нижній частині мотора. До неї прилипають металеві частинки, що утворюються в процесі роботи металевих вузлів і агрегатів і тим самим очищають масло, що циркулює в передавальному механізмі. Таке просте рішення істотно збільшує термін служби двигуна.
«Ямаха Ендуро» — двотактні. Мають два циліндра. Паливний бак об’ємом на 24 літри. Принцип управління румпельний, запуск двигуна ручний.
Мотори оснащуються сучасною системою запалювання під відомою назвою CDI (принцип дії заснований на розряді конденсатора). Охолодження двигунів цієї серії — водяне. Число передач – три (передня, нейтральна, задня). Мається на двигунах «Ямаха Ендуро» вбудований генератор, а також спеціальний пристрій сигналізації, що повідомляє про небезпечний перегрів.
Човновий мотор влаштований таким чином, що його кут щодо місця кріплення до судну може змінюватися на певний, фіксований кут. Це дозволяє оберігати двигун від заподіяння йому ушкоджень при русі човна в умовах мілководдя. Дає тренерові можливість здійснити налаштування положення мотора в залежності від завантаження плавзасобу, а також від стану водойми.
Швидкісні характеристики, витрата швидкості, недоліки
При установці підвісного мотора на середню за характеристиками човен (довжина близько 4,5 м, ширина 1,7 м), швидкість може досягти 50 км/год. При цьому витрата палива буде становити близько 20 літрів/годину, при максимальному навантаженні (число оборотів двигуна близько 5500).
При помірному, економічному русі, коли число оборотів складає 3900-4000, витрата палива буде близько 14 літрів, а швидкість — близько 40 км/ год.
До недоліку двигунів цієї серії досвідчені водії відносять наявність відчутної вібрації на низьких обертах, менше 1000. А також підвищений шум на високих – більше 5000.
Висновки
В якості висновку можна констатувати, що двигуни для човнів серії «Ендуро» — це надійні, прості в обслуговуванні і потужні агрегати. До їх переваг відносять економічність у витраті палива, порівняно невелика вага, екологічність і адекватну ціну. Власники цих човнових моторів називають їх справжніми трударями.