Перевозити пральну машину, тільки що куплену в магазині, набагато простіше, ніж колишню у вживанні, тому виробник подбав про те, щоб вона була надійно захищена від струсів та інших механічних пошкоджень.
До того ж, добра половина дилерів пропонує доставку, а іноді і встановлення абсолютно безкоштовно, особливо якщо мова йде про покупку техніки середньоцінового або преміального сегмента. Також варто зауважити, що якщо перевозити пральну машину продавець, то всі проблеми, які виникли на шляху, лягають на його плечі, і вам залишається вказати лише адресу та зручний час. У будь-якому випадку при покупці нової техніки такого плану краще не поскупитися і заплатити за доставку. Це позбавить вас від маси турбот.
Проблеми транспортування
Але серйозні труднощі виникають у тих, хто вирішив перевозити пральну машину самостійно. Причин для цього чимало, і найпоширеніша – переїзд. До того часу упаковка напевно десь вже згнила на дачі, а транспортувальні болти загубилися в надрах комори. До того ж, багатьом доводиться використовувати при переїзді не спеціалізований транспорт, що призначений для перевезення вантажів такого класу, а той, що подоступнее, так само як і подешевше.
У зв’язку з цим багато хто задається цілком закономірними питаннями: «А чи можна перевозити пральну машину лежачи, на боці, стоячи і як би то не було ще?» Інструкції з експлуатації вітчизняний споживач або не читає, або зовсім втрачає відразу і назавжди, так що дана проблема більш ніж актуальна.
Отже, спробуємо розібратися, як перевозити пральну машину, які кроки необхідно зробити і чого потрібно уникати під час транспортування такої техніки. При складанні статті до уваги були взяті рекомендації виробників машин, а також сумний досвід власників, відбитий на тематичних форумах.
Підготовка
Багато хто запитує: «А можна перевозити пральну машину як є?». Тобто відкрутити шланг, відключили від розетки — і вперед. Експерти в один голос відповідають, що немає, тільки після підготовки. Пральна машина – це стаціонарна техніка зі специфічними механізмами і корпусними елементами, які розраховані на роботу в одному положенні. Те ж стосується і перевезення.
Насамперед необхідно злити залишки води з бака, а вони там обов’язково будуть, якщо ви прали день чи два тому. Для цього досить нахилити машину трохи назад, щоб патрубок для зливу виявився нижче рівня піддону. Після бажано залишити люк для білизни відкритим на кілька годин, що дозволить залишків вологи випаруватися.
Шланги, кабелі, люки, лотки
Якщо шланг для подачі води від’єднується, то найкраще його відкріпити і транспортувати окремо. В іншому випадку, надійно закріпити скотчем позаду машини разом з мережевим кабелем. Як правило, преміальна техніка оснащена спеціальними пазами і тримачами для шлангу і проводів, тому тут проблем бути не повинно. Додатково можна загорнути все, що бовтається у м’яку тканину або пакувальну плівку з пухирцями.
Люк для білизни разом з лотком також слід надійно закріпити тим же скотчем, краще в два-три шари. В крайньому випадку можна перевозити пральну машину лежачи. Тоді дверцята з лотком точно не відкриється, але далеко не кожна техніка розрахована на таке порушення інструкцій з транспортування.
Фіксація барабана
Одне з головних правил перевезення пральних машин – це надійна фіксація барабана. Багато цим нехтують, а в підсумку на нове місце проживання приїжджає напівжива техніка з визжащим, якщо взагалі працюють барабаном.
Найоптимальніший варіант – це фіксація транспортувальними гвинтами з комплекту поставки. Для цього передбачені спеціальні отвори в задній частині машини, куди їх необхідно вкрутити. Але як вже говорилося вище, далеко не у всіх збереглися такі болти, тому доводиться використовувати підручні засоби.
Тут в якості панацеї виступає один перевірений варіант. Для фіксації барабана необхідно відкрутити задню панель і при необхідності ще кілька, щоб був повний доступ до внутрішньої частини машини. Потім порожнечу між корпусом і барабаном потрібно заповнити яким-небудь м’яким або податливим матеріалом. Підійдуть поролон, пінопласт, так і звичайні ганчірки цілком згодяться. Головне, щоб циліндр не ходив і був надійно закріплений.
Упаковка
Якщо заводська упаковка з пінопластом збереглися – добре, а якщо немає, то можна використовувати підручні засоби. Експерти рекомендують обкласти машинку стрейч-плівкою або гофрокартоном, а потім перемотати все це скотчем у кілька шарів.
Якщо ні першого, ні другого під рукою не виявилося, то можна просто обкласти техніку ковдрою і зафіксувати його мотузкою по периметру. Останній краще не шкодувати, тому що тканина буде ковзати під час руху по корпусу.
Правила перевезення
Якщо узагальнити всі інструкції з експлуатації до пральних машин, але можна позначити невеликий звід правил, який допоможе вам довезти техніку до місця в цілості й схоронності. Їх дотримання дозволить уникнути маси проблем і поломок в дорозі.
- Перевозити техніку строго у вертикальному положенні.
- Надійно закріпити барабан транспортувальними болтами.
- Повністю звільнити машинку від води.
- Використовувати для агрегату тільки м’яку упаковку.
- Надійно закріпити машинку в кузові транспорту.
- Уникати різких гальмувань і поворотів.
Правила начебто прості й очевидні, але багато хто чомусь вперто їх ігнорують, покладаючись на наш горезвісний російський «авось».
Також варто зауважити, що перевозити пральну машину на боці вкрай не рекомендується. Якщо барабан зробить хоча б кілька серйозних стрибків у цьому положенні, то можна махнути рукою на противаги – нормальної прання вже не буде. Доведеться миритися з вереском циліндра під час роботи і «подорожами» машинки по кухні або ванній кімнаті. Ну, або віддати чималі гроші за ремонт противаг. До того ж, в цьому положенні залишки вологи можуть потрапити на електронний блок управління.
Що стосується положення «на спині», то далеко не всю техніку можна перевозити таким чином. Простенькі бюджетні моделі не розраховані на таку транспортування, в той час як апарати з середньоцінового і преміального сегмента гідно переживають подібне положення.