Мала механізація в сучасному сільському господарстві — незамінна річ для проведення більшості процесів. Зроблений своїми руками ходоуменьшитель для мотоблока дає можливість оптимізувати роботу по вирощуванню і підгортання присадибної ділянки або фермерських наділів. Понижуючий блок служить в якості перетворювача потужності агрегатів, економлячи ресурс приладу і витрати на його експлуатацію.
Призначення
Споруджений своїми руками ходоуменьшитель для мотоблока дозволяє обробляти «жирний» грунт, цілину та інші види ґрунтів. При цьому залишається на належному рівні глибина розпушування, транспортування вантажів, можливість експлуатації навісних пристосувань.
З зменшенням оборотів мотора і зниженням швидкості втрачається потужність агрегату, що певною мірою гальмує робочий процес в цілому. В цьому випадку якраз допомагає простий ходоуменьшитель для мотоблока. Своїми руками зробити його досить просто, маючи елементарні слюсарні навички. Зазначені елементи дають можливість, не втрачаючи показників потужності і оборотності складових двигуна, отримати необхідний контроль над процесом обробки землі. У деяких випадках сила культиватора навіть збільшується. Маючи певний досвід і знання, користувачеві легко переобладнати готовий прилад або створити його самостійно.
Пристрій і обслуговування
Щоб зробити ходоуменьшитель для мотоблока своїми руками, необхідно розуміти розташування і принцип дії механізмів конструкції. Крім того, слід вивчити правила обслуговування, експлуатації та зберігання пристосувань. Розглянуті елементи мають як плюси, так і мінуси.
Зроблений своїми руками ходоуменьшитель для мотоблока найчастіше складається з однієї або пари ступенів, залежно від кількості шестерень. До переваг механізмів відносять:
- надійність;
- тривалий термін служби;
- невеликі габаритні розміри;
- можливість обладнання механізмів реверсом.
До мінусів засобів зараховують погану ремонтопридатність і високу вартість. При виході з ладу деталь вимагає заміни цілком, що не так вже й дешево. Також слід контролювати достатній рівень масла. Відсутність мастила призводить до посиленого зносу агрегату.
Як зробити ходоуменьшитель на мотоблок своїми руками?
На першому етапі виготовлення розглянутого механізму необхідно визначитися з видом передачі, робочим числом, міжосьовий дистанцією між валами приводу і самими колесами.
Ланцюговий ходоуменьшитель для мотоблока своїми руками можна виготовити за наступною схемою:
- Основна деталь — корпус. Він відповідає за якість роботи всього пристосування. Крім того, враховується взаємна позиція осей між собою і відповідність посадочних місць підшипників. Як правило, остов робиться з листової сталі способом зварювання. При цьому одна зі стінок робиться знімною, що полегшує обслуговування механізму.
- У систему сконструйованого своїми руками ходоуменьшителя для мотоблока входить швидкохідний (вхідний) вал, черв’ячна система передач або аналог з зірочок.
- На провідних колесах число зубців завжди більше, ніж на ведених шестеренках. В якості допоміжних деталей виступають муфти, підшипники, шпонки та елементи кріплення.
Для самостійного спорудження зазначеного пристосування потрібні такі матеріали та інструменти:
- «болгарка»;
- апарат для зварювання;
- дриль або шуруповерт;
- відповідні свердла і надфіль;
- рулетка, штангенциркуль;
- молоток;
- листовий метал товщиною 5 міліметрів;
- шматки труб з діаметром, відповідним для вставки підшипників у внутрішню частину.
Ходоуменьшитель для мотоблока «Нева» своїми руками
На даний агрегат умільці ставлять прилад, який поєднує в собі шестерні, ланцюгову і черв’ячну передачу. Така особливість обумовлена тим, що відстань між осями зчеплення залежить від робочого модуля і кількості зубців. В ланцюговій передачі відстань коригується за допомогою додавання або зменшення ланок.
При конструюванні мотоблока розробники не завжди враховують оптимальне розташування і взаємодію всіх парних агрегатів. Часто вимагається впровадження в конструкцію проміжних деталей, типу передавального елемента. Така опція цілком по силам ланцюгової передачі, компенсуючої відстань при трансформації тяги від шестірень або «черв’яка» до колісного валу.
Рекомендації
Першим ділом монтуються зірки первинного валу. Якщо конструкція масивна, фланцеве чи шпонкові кріплення фіксується за допомогою точкового зварювання. На наступній стадії вибирають спосіб кріплення веденого вала і пари половинчастих осей.
При монтажі слід враховувати можливість зміщення зірки по одному з двох напрямків. Корпусні частина виготовляється самостійно або за допомогою фахівців. Якщо обраний перший варіант, враховуйте особливості сальников, відповідних ущільнювачів і підшипників.
Черв’ячний редуктор
Тут основним елементом служить передача черв’ячного типу. У цьому випадку мається можливість знизити габарити культиватора і посилити вагу. Останній показник покращується, завдяки перпендикулярному розміщення приводу коліс і валів.
Які переваги черв’ячного редуктора?
- Велике передаточне число.
- Невеликі габарити.
- Мала вага.
До недоліків черв’ячного вузла відносять відсутність реверсу і необхідність повної заміни елемента при виході його основних деталей з ладу.
Особливості
Мала механізація в сільському господарстві користується великою популярністю. Мотоблоки та культиватори частіше купуються для приватних господарств. Вони дозволяють виконати всю роботу по обробці полів без істотних витрат на обслуговування і експлуатацію обладнання.
У поєднанні з відповідними навісними пристроями, мотоблоки стануть оптимальним варіантом для обробки грунту. Затребуваність даних машин обумовлена тим, що вони оперативно та економно виконують поставлені завдання, на відміну від громіздких і застарілих комбайнів і тракторів.
На завершення
В логічному рішення знизити обороти силового агрегату на рівні максимальної швидкості і продуктивності ходоуменьшители мотокультиваторів і сільськогосподарських блоків орієнтовані на зниження використовуваної потужності. При цьому загальні робочі можливості зберігаються, а процес не зупиняється і не сповільнюється.