Власники «Рено» досить добре знайомі з мотором H4M. Силовий агрегат є прямим спадкоємцем HR16DE від Nissan. По великому рахунку – це однакові двигуни, від різних виробників. Мотор встановлювався на транспортні засоби виробництва Renault і «Автовазу». Сам двигун родом із Франції, оскільки розроблений французькими інженерами, але досить добре прижився в Японії.
Характеристики
Двигун H4M – це модифікований силовий агрегат K4M. Це було еволюційне рішення не зовсім надійному і ненажерливого силового агрегату. Конструкторам «Рено» було поставлено завдання — зробити невибагливий мотор, який ідеально підійде для будь-якого регіону, а також його можна встановити на автомобілі різного класу і призначення.
На відміну від попередника, в системі газорозподілу використана ланцюг замість ременя, але суттєвою недоробкою є відсутність гідрокомпенсаторів. Саме з-за цього кожен власник повинен кожні 80 000 км пробігу проводити регулювання клапанів. Великий інтервал регулювання досягнуто завдяки наявності штовхачів.
Зміні піддалися і розподільні вали. Завдяки цьому з’явилася можливість встановити по дві форсунки на кожен циліндр. Це значно знизило витрати, підвищило екологічну норму.
H4M двигун — характеристики:
Опис |
Характеристика |
Виробник |
Yokohama Plant Dongfeng Motor Company АвтоВАЗ |
Маркування |
Двигун h4m hr16de |
Випуск |
2006-2017 рр. |
Конфігурація |
L4 |
Кількість циліндрів |
4 |
Механізм ГРМ |
16-клапанний (по 4 клапани на циліндр) |
Об’єм двигуна |
1.6 літра (1598 см. куб) |
Діаметр поршня |
78 мм |
Потужностні характеристики |
від 108 до 117 к. с. |
Эконорма |
Євро 4/5 |
Середня витрата |
6.4 літра на 100 км |
Ресурс |
250 за даними заводу-виробника |
Вживаність
Двигун H4M отримав високу популярність і встановлюється на багато автомобілів. Так, зустріти силовий агрегат можна на транспортних засобах: Nissan Micra, Lada X-Ray, Nissan Note, Nissan Bluebird Sylphy, Nissan Juke, Renault Logan і Renault Captur.
Обслуговування
Технічне обслуговування силового агрегату «Рено» більшість автомобілістів проводить своїми руками. Проста конструкція і знайомий дизайн дозволяють з легкістю зробити всі необхідні ремонтні операції своїми руками.
Міжсервісний інтервал становить 15 000 км пробігу. Для збільшення ресурсу та продовження життя мотора рекомендується скоротити термін до 12 000 км. Обсяг моторного мастила в силовому агрегаті становить 4.3 літра, але зазвичай для заміни цілком достатньо 4-літрової каністри. Рекомендоване масло двигуна H4M має маркування від 0W-30 до 15W-40. На заводі-виробнику заливають моторну рідина Nissan 5W-40.
Масляний фільтр використовується виробництва «Ніссан» і має каталожні номери — 152085758R і 15208-65F0A. Також за оригінальним артикулами можна підібрати достатню кількість аналогів.
Схема технічного обслуговування:
- ТО-0. Проводиться від 1500 до 2000 км пробігу. Штатний заводське масло змінюється, також проходить заміна всіх фільтрів.
- ТО-1. Робиться через 12-15 тис. км пробігу. Комплексне обслуговування всього силового агрегату. Від заміни расходников і олії до повної діагностики стану двигуна.
- ТО-2. Заміна мастильної рідини, фільтруючих елементів масла і палива. Сканування наявності помилок ЕБУ. При необхідності усунення неполадок.
- ТО-3. Крім стандартних операцій, додається діагностика гальмівної системи.
Наступні технічні обслуговування проводяться за аналогією ТО1 – ТО3. Як показує практика, більшість автомобілістів проходять техобслуговування на дилерських станціях, тільки в період гарантії. По закінченню гарантійного обслуговування автолюбителі починають процес самостійно. Це дозволяє заощадити до 2/3 грошового еквівалента від вартості операцій в автосервісі.
Несправності
Автовиробник стверджує, що особливих недоліків при випробуваннях мотор не показав, а ось у автолюбителів на цей рахунок свою думку. Так, були знайдені конструктивні недоліки, які притаманні всім моторів H4M. Усуненням несправностей зазвичай автолюбителі займаються самостійно. Розглянемо основні з них, а також способи усунення:
- Вібрація. Її досить виразно чути при пуску двигуна, а також на холостих обертах. Це означає, що необхідно замінити праву подушку мотора.
- Рев і злий звук. У цьому випадку необхідно оглянути вихлопну систему. Найчастіше такий звук починає з’являтися при прогорання кілець глушника або наявності пробоїв.
- Глохне двигун H4M. Мотор може глухнути з кількох причин – несправності датчиків, помилки в блоці керування двигуном, брудний дросель або проблема в запаленні. Початковим ознакою цієї проблеми може бути періодичне троение.
- Свист під капотом. Оскільки відсутня ремінь ГРМ, то причина в ремені генератора, який розтягнувся і проскакує. Заміна елемента допоможе вирішити несправність.
Тюнінг
Доопрацювання двигуна H4M ділиться на два виду: чіп-тюнінг та встановлення турбіни. Прошивка на потужність допоможе додати 5-10% основної потужності, але при цьому пропорційно збільшить витрату пального. Це варто врахувати при прийнятті рішення. Провести чіп-тюнінг можна за допомогою K-line кабелю, програмного забезпечення та наявності часу. Але, в більшості випадків, рекомендується звернутися на спеціальний автосервіс, де фахівці підберуть і налаштують оптимальну конфігурацію для мотора.
Другий варіант – установка турбіни. Найдешевший варіант — турбіна від VW з маркуванням K03. У неї в комплекті йде інтеркулер і пайпинг. При цьому необхідно переробити (переварити) повністю вихлопну систему і колектор. Щоб економити гроші, можна не міняти шатунно-поршневу групу, але при цьому надувати більше, ніж 0.5 бар, не можна. Все це дає 150 л. с., яких більш ніж достатньо для міського і заміського режиму експлуатації.
Якщо хочеться збільшити потужність до 180-200 л. с., то доведеться замінити розподільний вал, встановити полегшені поршні і клапани. У цьому випадку, не обійдеться без встановлення більш потужної турбіни і прошивки блоку управління двигуном спеціальним програмним забезпеченням.
Але не варто занадто захоплюватися тюнінгом і додаванням потужності. Це може призвести до того, що мотор знизить свій ресурс на 1/3. Тому рекомендується звертатися до професіоналів, які зроблять розрахунки і підберуть оптимальний варіант доопрацювання.
Двигун H4M: відгуки
Більшість власників мотора залишилися задоволені використанням силової установки. Двигун H4M виявився невибагливим в ремонті та обслуговуванні. Більшість власників відзначають, що вони проводять і відновлювально-ремонтні операції самостійно, не вдаючись до допомоги автосервісу.
Висновок
Двигун «Рено» H4M спільного виробництва «Рено-Ніссан» – якісний силовий агрегат, який має підвищені технічні характеристики, економічність і відповідає всім стандартам. Технічне обслуговування проводиться досить просто і типово, кожні 15 000 км. Але рекомендується скоротити міжсервісний інтервал до 12 000 км, що збільшить ресурс.